Eseménynaptár

Sajtóigazolvány
és tagjelentkezés

Shop

Shop

Így írtok ti

DUE Almanach

Due Tallózó

Due rádió

Médiatár

Médiatár

DUE Média Archívum

DUE Média Archívum

Due Médiaügynökség

Nemzetei Civil Akadémia 2019 összefoglaló

Több mint 50 különböző egyesület képviselőinek tartott kommunikációs képzést a Diák- és Ifjúsági Újságírók Országos Egyesülete az elmúlt hónapban. A négy alkalomból álló képzéssorozat célja az volt, hogy civil szervezeteknek nyújtsunk egy intenzív tanfolyamot.

A 2019-ben megrendezett Nemzeti Civil Akadémia 2019. január 23-án kezdődött és négy szerdán keresztül zajlott. Az utolsó alkalom február elején.

Egyesületünk kiemelt figyelmet fordít más szervezetek edukálására, hogy azokat a tapasztalatokat, amelyeket az elmúlt három évtizedben összeszedtek átadják másoknak is. Ebből kifolyólag jött létre immáron nem először és nem is utoljára a Nemzeti Civil Akadémia, ami kommunikációs képzést ad.

A program ingyenes volt a résztvevőknek, annak, aki részt akart venni a programon nem volt más dolga, mint a due@due.hu címre elküldeni a kitöltött regisztrációs lapot és elküldeni.

A sorozat szervezésében külön figyelmet fordítottunk arra, hogy a média minden ágáról szó essen. A teljesség igénye nélkül a civilek hallhattak arról, hogy hogyan kell egy interjút úgy formálni, hogy az minél inkább azt dolgozza fel, amit ők szeretnének közvetíteni a nagy közönség számára. Felmerült, hogy mit kell tenni olyan helyzetben, ha a riporter megpróbál kellemetlen helyzetbe hozni. Belevetették magukat az újságírás, rádiózás, fotózás és weblapkészítés bugyraiba. Továbbá szó esett arról, hogyan kell egy rendezvényen kiállni és előadást tartani, milyen beszédtechnikák vannak, amelyekre érdemes figyelni, de a tartalmak képek pszichológiai hatásairól is esett szó.

Az előadások között négy napra voltak leosztva délelőtt kezdődtek és délutánig tartottak. A különlegessége az volt, hogy a résztvevők minden előadás után feltehették a kérdéseiket az előadóknak és kötetlenül beszélgethettek velük, minden felmerülő kérdésükre választ kapva.

Az első témanapon Szayly József beszélt arról, hogy mi is a DUE pontosan, kik és mik vagyunk mi, majd pedig rátért az újságírás alapjaira. Elmondta mire kell figyelni amikor szerkesztünk egy cikket, illetve a hír mitől lesz teljes hír mik a prioritások. Utána következett Kecskeméti Dávid fotográfus, aki megmutatta, hogyan kell úgy felállítani egy rendezvényt, hogy a legjobban „befotózható” legyen, és utána mindenki elégedett legyen.

Az ezt követő alkalmon előtérbe kerültek a social felületek, mint Facebook vagy az Instagram. Kruzslicz Dávid a Szeretlek Magyarország Médiacsoport tulajdonosa beszélt arról, hogy mitől függ az, hogy a posztunk ezeken a felületeken milyen eléréseket produkálnak. Majd őt követte Varga G. Gábor újságíró televíziós szerkesztő, aki feltárta, mi a titka a jó kapcsolatoknak. Szó esett arról, hogyan kell az újságírókkal kommunikálni, fenntartani a kapcsolatot a szerkesztőkkel.

A harmadik nap a médiaüzenetek pszichológiájával kezdődött, amelynek a feltárásában Dede Éva pszichológus volt a civilek segítségére. Ez után ráfordultunk arra, hogy hogyan lehet kell és érdemes kérdezni, melyet Molnár Eszter az RTL – klub szerkesztő riportere mutatott meg a résztvevőknek.  Ezek ismeretében következett Pölcz Ádám nyelvész, az ELTE Tanító- és Óvóképző Karának tanársegéde, arról ejtett szót, hogy hogyan kell használni a beszédet a gyakorlatban. Itt még nem ért véget a nap, hiszen következett egy nagyon várt téma. Kiss Gábor a Webter média tulajdonosa, a Szeretlek Magyarország! Médiacsoport társtulajdonosa, elmondta, hogyan kell egy weblapot felépíteni, milyen apró buktatói vannak.

A negyedik egyben az utolsó alkalmat dr. Balázs Géza egyetemi tanár, az ELTE Mai Magyar Nyelvi Tanszékének vezetője nyitotta meg. Előadásában kitért arra, hogy egy előadás mitől lesz igazán befogadható, hogyan kell felépíteni.  Őt követte Herczeg Zsolt az InfóRáfió szerkesztő riportere, aki abban segítette a résztvevők, napi munkáját, hogy hogyan kell hatékonyan megszólalni egy rádióműsorban. Végezetül, zárásként kicsit újra visszatértünk az online felületekhez. Beke Dániel Viacom promo producere, valamint a Comedy Central shortform-producere és kreatív szövegírója beszélt az álhírekről, hogy hogyan ismerhetőek fel, mik a tulajdonságaik és miért károsak.

Due Médiahálózat- a diákújságíró egyesület. Közösség. Tehetség. Barátság